Thursday, July 17, 2014

WMA #2

The more i know bout him, the more i like him

pelik kan, kadang2 ko xperlu ambik masa berbulan2 or bertahun untuk menerima somebody.
pengalaman mengajar aku byk bnde, so xde nye aku nak terima org secara m'babi buta (ini bukan mencarut :p)
i did my istigharah, even aku tahu sembahyang aku tidak sesempurna orang alim, but yes im still doing
lebih baik ko buat dari ko xbuat langsung..ye tak?
and Alhamdulillah..aku rase keputusan ini adalah sebaiknya..
akak ipar aku ckp..xsemestinya kita akan dapat mimpi or seumpamanya..
kadang hati kita berat ke-arahnye dan rase xde keraguan yang timbul

I made mistake before, aku xmahu mengulangi kesilapan lama..
aku xmahu alpa mengharapkan pada manusia,
ble ko redha..Allah akan permudahkan
maybe ujian untuk aku..yeaa ujian hati..hu2
aku gagal..hurm bila ko mencintai manusia melebihi segalanye
hati kau xkan tenang..seyes aku cakap!

Allah is number one
"When u forget that u need Allah, HE puts u in a situation that causes u to call upon HIM,
and thats for ur own good"
indeed
Alhamdulillah aku diberi kesedaran..
jika kesakitan yang aku dok tanggung tiap2 bulan demi m'hapuskan dosa2 aku yang terlampau byk ni..
aku redha..aku xmahu mengeluh
tapi hanya Allah jela yang tahu t'hapus ke x tu.. waallahualam

berbalik pd tadi,
yeaa aku terima tanpa prasaan cinta, 1st reason, dea xpernah kenal erti putus asa
then ada kenyakinan dlm diri aku he is the one
dea bleh menjaga aku, dea bleh tegur aku kalau aku silap and dea sayang aku lebih
n now aku rasa prasaan aku da brubah sekarang..eh?? (xmo citer :P)

Abang aku cakap, niat kena betul..kahwin kerana Allah SWT
yea betul..bukan semata nafsu or cinta2 cintun semata2
n indeed kami xde nak b'kasih syg lebih2..yg itu selepas kahwin
walaupan perjalanan masih jauhh..tp aku doa semua berjalan dgn lancar
kalau laki tu btol2 serius, dea kan lakukan ikut cara yang betul..
dea xkan jahanam kan ko sebelum ko sah jadi milik dea

aku xtahu macam mana kami bleh sampai ke tahap hampir ke fasa pertama..tapi Alhamdulillah
sebetulnye la kn, kalau da setuju, buat pe nak tunggu2 da..xelok sebab dunia nie penuh dgn godaan
lagipun aku da kenal dea lmaa sgt da
n again aku mohon semoga d'p'mudahkan
aku yakin dengan pilihan aku,
so apa yang bleh buat skg, terus stay tune (cehhh) and berdoa semua berjalan dgn lancar
perkahwinan masih jauh...(salah diri sendiri xprepare tuk kahwin) tp xmustahil Allah akan permudahkan
(insyaAllah)

Fasa pertama..insyaAllah lepas raya ni
happy?? yes indeed..Alhamdulilah Alhamdulillah
hopefully he can make it real



**he give me this song..and me? melted..sekian :P



ok till meet again.. xoxo


p/s: please please keep pray for those in Gaza.. they need our doa' more than anything
and also Al-Fatihah to those in tragedy MH17

No comments:

Post a Comment