Friday, August 1, 2014

WMA #3

Orang cakap bende yang baik,Allah akan permudahkan
Alhamdulillah fasa pertama yg sepatutnye merisik berubah di saat akhir m'jadi majlis pertunangan
seyes perancangan Allah itu sungguh indah,
syukur kepada-NYA, im happy
aku xpernah rasa sebahagia ini..waa blom lg kahwen ni ;)

Pada awalnya , WMA plan nak datang jumpa family in oct
kira datang merisik la at that time,
namun, selepas aku bincang dgn family segala
dorang mnta WMA datang time raya, since adik bradik semua ada
dari raya ke 5, berubah ke raya ke 4 and akhirnya dibawa ke raya ke-3
asalnye selepas asar, berubah ke jam 3 and last2 dicepatkan ke jam 12
WMA cam biasa, si dia sentiasa cool..xde nak complaint kt aku sebAb asyik tukar tarikh and masa jer.. yeahh alhamdulillah dia seorang yg sgt memahami and senang dibawa berbincang

Seminggu sebelum majlis merisik, abang ke2 aku call..
dea cakap why not aku bertunang terus, kalau setakat merisik dea xmahu balik
selepas bncang2, then family decide untuk terus bertunang..
ha2 at that time, aku kalut inform WMA..cmne kalau bertunAng terus
dea cam biasa..terima dgn baik nye
semua nampak cm smooth jer even time tu segala benda xprepare g
hantaran, majlis cmne, makanan, baju and semua la
semua zero..xbuat pe2 since asalnye ingat merisik jer

aku start dgn hantaran, bnde dah last min..semua kdai xmahu ambik tempahan gubAhan da
so aku ambik inisiatif buat sendiri..survey segala kelengkapan, google cket2 cari idea untuk gubahan
dalam kelm kabut tu, senior2 kt tempat kerja suggest untuk ambik cuti bagi aku settle kan bende ni, kira nasib aKu bAek time tu semua staff ada..so dpt la cuti 2 hari
ada dalam 4 kedai aku survey, beli cket2..penat gak since bulan puasa tp ok la aku enjoy
1st day cuti, cari barang2 gubahan and hantaran + tempah kek segala..
mlm tu saje2 google cari mini pelamin..search punyer search aku jumpe yang murah plus cantek (SuzanaZafran Bridal) 
alhamdulillah raya ke3 xde yang book lagi
Esokkan tu..pergi kbmall niat asal nak cari kemeja untuk WMA, sekali terpandang satu baju kt peach collection..harga ok la xmahal sgt, so grab buat baju tunang..then minta kawan bek aku tambah manik cket2
lepas tu cari kain chiffon kat kamdar, buat veil sendiri (cara buat veil tu, aku google jer kat blog org and yes ianya sangat membantu)

Dengan budget yang xgempak sgt since xplan awal2, Alhamdulillah aku dpt gk settle kN semua bende..even bulan ini confirm aku sengkek..adehh
xpela..pikir bende sekali seumur idop, so kalau bleh nak buat yang terbaik

tempoh seminggu tu, byk kali gak la aku dok mengeluh dgn WMA
haha ckp byk bnde nk buat bla bla bla
padahal aku bleh jer handle..tp aku sje ngada nk perhatian lebih :p
and WMA cam biasa..layan jer karenah aku (like!)

Pada hari berkenaan (Raya ke-3), 
Alhamdulillah majlis berjalan dgn jayanya dan aku dengan rasminya jadi tunang WMA
hantaran dan jangkaan tarikh kawen da ditetapkan
kalau ikutkan 10 bulan gk la, aku dgn WMA d'ikat dgn ikatan pertunangn 
mohon semuanya d'p'mudahkan

perasaan aku jd tunangan org?
gler best..hahaa 

feeling cam org bru jatuh centa pn ada..hu2
aku jd super duper sensitif..naseb bek WMA tahu nak handle aku cmne
sikap aku dgn dea kira contra gler..and itu yg bt kami complete each other
semoga kami dapat bertahan (org ckp dugaan bertunang lagi byk)
dan urusAn perkahwinan kami nnt berjalan dgn lancar..
target in May 2015.. so plz save da date! ;)








kla, till meet again
xoxo

** doakan kami! and doakn mereka diGaza

No comments:

Post a Comment